متاکو-شهرمونترال کانادا برای مهاجرت

متاکو-کلان‌شهری با بیش از ۴ میلیون نفر جمعیت جایی نیست جز مونترال که بعد از شهر محبوب تورنتو بزرگترین شهر کشور کانادا محسوب می‌شود. طی چند سال اخیر شهر پرجنب و جوش تورنتو، به عنوان پایتخت تجاری کانادا از شهر مونترال پیشی گرفته است، اما با این وجود مونترال هنوز یک مرکز مهم در زمینه‌های بازرگانی، هنر، فرهنگ و معماری در کشور کانادا محسوب می‌شود. در عین حال، شهر مونترال در استان کبک قرار دارد، استانی که بخاطر وجود زبان رسمی فرانسوی دارای تمایز فرهنگی به نسبت سایر استانهای کشور کانادا است.

از شهر مونترال کانادا (Montréal) به عنوان کلان‌شهر ایالت کبک یاد می‌شود. اگر زندگی در منطقه‌ای مشهور برای شما جذابیت دارد، می‌توانید برای زندگی و تحصیل در کانادا شهر مونترال را انتخاب کنید؛زندگی در این شهر پیشرفته و لیبرال با افراد خوش‌برخورد نیز مزایایی دارد. در این مطلب از موسسه مهاجرتی متاکو سعی می‌کنیم که در مورد مهاجرت به این شهر توضیحاتی را برای شما توضیح بدهیم.

متاکو
متاکو

زبان رسمی در مونترال

زبان رسمی ساکنان مونترال فرانسوی است. براساس یک آمار کلی حدود ۸/۴۹ درصد از جمعیت این شهر فرانسوی صحبت می کنند و ۸/۲۲ درصد از آن ها زبانشان انگلیسی است، ۱۸.۳ درصد از افراد نیز به سایر زبان ها مسلط هستند و صحبت می کنند . جالب است بدانید که در منظقه متروپولیتن مونترال، ۸/۶۵ درصد از مردم به فرانسه و ۳/۱۵ درصد به انگلیسی صحبت می کنند.

به طور کلی مونترال یکی از پرجمعیت ترین شهرهای دو زبانه کبک و کانادا است که بیشتر از ۵۹

درصد جمعیت آن قادرند به هر دو زبان فرانسوی و انگلسیی صحبت کنند. مونترال پس از پاریس دومین

شهر بزرگ دنیا است که فرانسوی اولین زبان رسمی آن است.

آب و هوای مونترال

آب و هوای مونترال در استان کبک قاره ای است. تابستان ها گرم و مرطوب و زمستان ها در مونترال بسیار سرد و سوزان و برفی است. فصل بهار و پاییز در مونترال نیز در بیشتر اوقات معتدل و مطلوب و با بارندگی همراه است. هوای مونترال ریتم منظمی ندارد. حتی در تابستان که هوا گرم است ممکن است مجبور باشید چتر خود را به همراه ببرید چون احتمال رعد و برق و باران وجود دارد. البته در فصل زمستان هوا شما را غافلگیر نمیکند چون همواره سرد و خشن است.(متاکو)

تحصیل در مونترال

مونترال یکی از بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل است که اغلب مردم دنیا از آن به عنوان بهترین

شهر دانشجویی جهان یاد می کنند. مطابق با آن چه که در سایت معتبر QS منتشر شده، شهر مونترال

بهترین شهر جهان برای دانشجویان بین المللی شده و توانسته است که به برتری چهار ساله ی پاریس

پایان ببخشد.


پایتخت فرهنگی کانادا که یک شهر چند فرهنگی، دو زبانی (انگلیسی و فرانسوی) و مدعی ثابت در لیست قابل زندگی ترین شهرهای جهان، مونترال است که اخیرا به عنوان جامعه ی هوشمند سال معرفی شد. مونترال از عملکرد خوبی در ۶ مرحله ی ارزیابی شده برای شاخص بهترین شهرهای دانشجویی جهان مطابق با شاخص های بین المللی معرفی شده است. توجه داشته باشید که زبان فرانسوی زبان رسمی این شهر است و عده از اهالی این شهر زبان اصلی خودشان را فرانسوی می دانند.


شهر مونترال کانادا با دارا بودن چهار دانشگاه، هفت موسسه اعطا کننده مدرک دوازده و CEGEP در شعاع ۸ کیلومتری، در میان تمام شهرهای بزرگ آمریکای شمالی، دارای بالاترین تراکم دانشجو (۳۸/۴ دانشجو به ازای هر ۱۰۰ نفر) است و بوستون با ۳۷/۴ دانشجو به ازای هر ۱۰۰ نفر در رده دوم قرار دارد. یکی از بهترین دانشگاه های شهر مونترال مک گیل است که به علت قرار گرفتن این دانشگاه در رتبه ۱۷ جهان شهر مونترال در بین ۱۰ شهر برتر جهان برای تحصیل انتخاب شده است.(متاکو)

اجاره‌های کمتر در شهر مونترال

اگر به عنوان یک دانشجو به این شهر بروید یا در این شهر مشغول به کار شوید، متوجه می‌شوید که اجاره آپارتمان‌های مونترال کمتر از سایر شهرها است، به‌خصوص زمانی که اجاره‌ها را با شهرهای دیگر کانادا مقایسه کنید. وبسایت Numbeo می‌گوید که اجاره میانگین برای یک آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر مونترال از اجاره میانگین برای چنین آپارتمانی در اتاوا حدود ۱۴ درصد کمتر است. در شهر مونترال می‌توانید پیشنهادهای مناسبی برای اجاره، مانند پیشنهاد اجاره رایگان برای یک یا دو ماه اول، دریافت کنید.

اجاره مکان‌های تجاری در مونترال نیز از شهرهای دیگر کانادا و آمریکا کمتر است. علاوه بر این، تعداد مکان‌های قابل اجاره در این شهر نیز بسیار زیاد است.

اما اگر به دنبال خرید یک خانه هستید شرایط کمی تغییر می‌کند. بر اساس آمار وبسایت Metropolis،

خانواده شما برای خرید یک خانه در شهر مونترال باید بیش از حدود ۷۸ هزار دلار درآمد داشته باشد؛

اما بااین‌حال خرید خانه در مونترال از شهرهایی مانند کلگری، تورنتو و ونکوور ارزان‌تر است.(متاکو)

سایر مزایای زندگی در شهر مونترال

  • مونترال شهری چند ملیتی با فرهنگ های گوناگون است.
  • اگر اهل خورد و خوراک هستید مونترال بهشتی برای طرفداران غذاهای گوناگون و خوشمزه است.
  • مونترال شهری زنده است و تا ساعاتی از شب نیز مردم در خیابان ها فعال هستند.
  • مونترال پایتخت دانشجویی کانادا است.
  • مردم مونترال از طرفداران مد و لباس اند و همیشه سعی می کنند خوش پوش باشند.
  • هزینه حمل و نقل عمومی در مونترال مقرون به صرفه است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت و نیز تورهای گردشگری به اقصی نقاط کشور می توانید

از موسسه مهاجرتی برند،متاکو کمک بگیرید.

Metaco

Metaco

Metaco

Metaco

Metaco

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *