متاکو- شهراتاوا کانادا برای مهاجرت ایرانیان

کانادا در مجموع یکی از مهاجر پذیرترین کشور های دنیاست. بافت جمعیتی این کشور نشان دهنده این مساله میباشد به طوری که ۵/۱ جمعیت این کشور را افرادی تشکیل میدهند که در خارج از کانادا زاده شده اند. به تازگی این کشور از نظر استاندارد های زندگی نیز جزو یکی از بهترین کشور های دنیا طبقه بندی شده است .اگر شما قصد مهاجرت به کانادا را دارید بهتر است درباره بهترین شهرهای کانادا که می توان به آن ها مهاجرت کرد  یا با ویزای توریستی کانادا از آنها دیدن کرد، با کمک متاکو اطلاعات کسب کنید.

اتاوا، پایتخت کشور پهناور کانادا، میزبان بیش از یک میلیون شهروند است. اتاوا چهارمین شهر بزرگ کشور کانادا ، نقطه‌ای از دنیاست که در خیابان‌های آن صدای گفتگوی مردم به دو زبان انگلیسی و فرانسوی شنیده می‌شود و با بازدید از مکان‌های ملی و برجسته‌اش، به وضوح می‌توان از میراث افتخارآمیز آن باخبر شد. اتاوا شهری جوان، پر جنب و جوش، با غنای فرهنگی و کلاس و رتبه‌ای جهانی است.  

این شهر که فضای سبز و سرسبزی زیادی دارد، منزلگاهی برای مهاجرین جدید است و توانسته است در سال های اخیر با ارائه خدمات رفاهی و اجتمعی بسیاری از نیاز های مهاجرین را رفع کند. یکی از مزایای این شهر این است که زبان اصلی اش انگلیسی است و آب و هوایی آفتابی دارد، اما زمستان های سرد آن را نباید نادیده گرفت.

چنانچه شما هم همانند خیلی از مردم دنیا در فکر پیشرفت، ماجراجویی و انتخاب مقصدی مناسب برای مهاجرت و یا مسافرت تفریحی باشید، قطعا بعد از خواندن این مطلب، اتاوا را به یکی از انتخاب‌های اصلی خود بدل خواهید کرد.

پس با متاکو همراه باشید.

متاکو
متاکو

کیفیت زندگی در اتاوا

این شهر از نظر رتبه بندی چهاردهمین شهر دنیا و دومین شهر در قاره آمریکا قرار دارد. می توان گفت بهترین شهر کانادا برای زندگی می باشد. در این رتبه بندی مسائلی مانند نرخ بیکاری، رشد جمعیت و نرخ جرم و خشونت اعمال شده است.

آب و هوای اتاوا

اتاوا شهری چهار فصل با زمستان هایی بسیار سرد و آب هوای مرطوب قاره ای است. فصل سرما از ماه آبان آغاز می شود و می تواند تا اواخر فروردین ماه ادامه پیدا کند. شروع بارش برف نیز معمولا از آذر ماه تا اسفند ماه می باشد. فصل بهار در اتاوا کوتاه و اغلب با بارش های پراکنده و هوایی معتدل همراه است. تابستان های اتاوا نیز می تواند بسیار گرم شود در حالی که در فصل پاییز هوا مطلوب است و زیبایی خاصی را در شهر به ارمغان میاورد.

نرخ در آمد در اتاوا

نرخ در آمد ها نیز در این شهر نسبت به سایر شهر را بهتر است طوری که میانگین درآمدی در کانادا سالانه ۸۱۰۰۰ دلار میباشد اما در این شهر مهاجران میتوانند به طور میانگین ۸۹۰۰۰ دلار درآمد داشته باشند. تنها نکته منفی این شهر نرخ بالای اجاره خانه میباشد که آن هم در مقایسه با بزرگترین شهرهای کانادا کمتر است.(متاکو)

هزینه زندگی در اتاوا

اتاوا شهری امن، پاکیزه و سرسبز در کانادا به شمار می‌رود و هر ساله با آغوش باز پذیرای مهاجرین و مسافرین واجد شرایط زیادی از سراسر دنیاست که برای تعطیلات، تجارت، تحصیل، اقامت و اهداف مختلف دیگری اقدام به دریافت ویزای توریستی، کاری و تحصیلی از کشور کانادا نموده و به این شهر سفر می‌کنند.

هزینه زندگی در اتاوا کمی بالاتر از میانگین دیگر شهر‌های هم رده است اما باز هم با این وجود برای خیلی از افراد، زندگی در این شهر مقرون به صرفه است.

 هزینه خرید خانه در اتاوا

میانگین هزینه خرید خانه در اتاوا در سال ۲۰۱۸ بر طبق آمار Ottawa Real Estate Board چیزی

در حدود ۴۰۸٫۹۰۶ هزار دلار کانادا بوده که در مقایسه با سال گذشته، افزایش قیمتی ۴ درصدی داشته است،

البته پیش‌بینی می‌شود که به همین میزان یعنی ۴ درصد دیگر، قیمت خانه‌های اتاوا در سال ۲۰۱۹ افزایش یابد که میانگین هزینه خرید خانه در این شهر را به مبلغی در حدود ۴۲۵٫۰۰۰ هزار دلار کانادا می‌رساند.(متاکو)

اجاره آپارتمان در اتاوا

اتاوا یکی از بهترین شهر ها برای زندگی است اما انتخاب محل سکونت به عوامل زیادی همچون محل کار و شرایط حمل و نقل محله مورد نظر بستگی دارد. هریک از محله های مرکز شهر، شرق، غرب و جنوب اتاوا مزایا و معایب خود را دارند. به عنوان مثال در مرکز شهر اتاوا و در قلب شهر دسترسی بسیار خوبی برای شما فراهم خواهد بود. به صورت کلی هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه در اتاوا ماهانه بین ۶۷۵ تا ۲۶۰۰ دلار کانادا و آپارتمان ۲ خوابه بین ۷۲۵ تا ۴۰۰۰ دلار کانادا می باشد. این مبلغ با توجه به محل قرارگیری آپارتمان متغیر است.

مزایای زندگی در شهر اتاوا

  • وضعیت اقتصادی شهر بسیار پایدار است.
  • اتاوا دارای فضای سبز عالی و پیست های دوچرخه سواری بسیاری است.
  • موزه های عالی بسیاری در اتاوا وجود دارد.
  • نرخ جرائم در این شهر به نسبت سایر شهر های بزرگ کانادا کمتر است.
  • ترافیک در اتاوا به نسبت سایر شهر های بزرگ کانادا کمتر است.
  • هزینه مسکن در اتاوا به نسبت شهرهای ونکوور، تورنتو یا کلگری پایین تر است.
متاکو
متاکو

در نهایت شما عزیزانی که قصد مهاجرت دارید می توانید برای راهنمایی و مشاوره و نیز جهت اخذ ویزا و

تور های گردشگری، از برند متاکو بهره ببرید.

Metaco

Metaco

Metaco

Metaco

Metaco

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *