شهرکلگری کانادا برای مهاجرت

کلگری شهری است که در جنوب استان آلبرتا در کانادا قرار گرفته است. این شهر در ۸۰ کیلومتری شرق رسته کوه های راکی واقع شده است. شهر کلگری در منطقه ای قرار گرفته است که بسیار حاصل خیز و مسطح می باشد و صنعت کشاورزی در آن رونق بسیاری دارد. با توجه به کیفیت بالای زندگی و مهاجر پذیری این شهر از سراسر دنیا، در این مقاله از موسسه مهاجرتی برند متاکو قصد داریم شما را با این شهر زیبا و پرطرفدار آشنا کنیم.

متاکو
متاکو

آب و هوای کلگری

کلگری بیش از هر شهر دیگری در کانادا از تابش آفتاب بهره مند است که همین امر، کلگری را به یکی از بهترین مقاصد گردشگری تبدیل کرده است. با این وجود آب و هوا در این شهر بسیار متغیر است و می تواند روز به روز، فصل به فصل، و حتی ساعت به ساعت تغییر کند. کلگری با آب و هوای مرطوب قاره ای، دارای تابستان هایی گرم و زمستان های سرد و خشک می‌باشد.

بادهای معتدل غربی در کلگری، هوای گرم را به این شهر به ارمغان می آورد به طوریکه دمای هوا در زمستان های کلگری، در کمتر از چند ساعت به ۱۵ درجه سانتیگراد می رسد. این تغییر ناگهانی دما در بعضی مواقع باعث سردرد و خستگی در افراد نیز می شود.

متاکو
متاکو

کیفیت زندگی مناسب

متاکو-کلگری توسط مجله Economist Intelligence Unit به عنوان چهارمین شهر برتر دنیا برای زندگی و برترین شهر در آمریکای شمالی در سال ۲۰۱۸ معرفی شده است و از نظر معیارهای ثبات، مراقبت های بهداشتی، امکانات آموزشی و زیرساخت ها نمره کامل را بدست آورده است. کیفیت ارتباطات بین‌ المللی آن، در میان شاخص هایی بود که در رده آخر بررسی قرار داشت. کلگری دارای پروازهای مستقیم به سایر نقاط کانادا و مقاصد بین المللی از جمله نیویورک، لس آنجلس، لندن، آمستردام، فرانکفورت، پکن و توکیو است.

آموزش

هیئت آموزش و پرورش کلگری (CBE) هیئت مدیره مدرسه عمومی در کالگری است. بیش از ۱۱۶،۹۸۷ دانش آموز در ۲۲۶ مدرسه دولتی CBE، از مهد کودک تا دبیرستان ثبت نام کرده اند و برنامه های هیئت مدیره مدرسه برای بهبود زندگی دانش آموزان و ارتقاء کیفیت یادگیری طراحی شده اند.
کلگری دارای بالاترین سطح پیشرفت تحصیلی در تمام شهرهای بزرگ کانادا است، هنگامی که شما کیفیت و تنوع و دسترسی به آموزش پیشرفته را در نظر بگیرید. مؤسسات پس از پایان تحصیلات تکمیلی، حمایت متقابل در زمینه کسب و کار در شهر، تکنولوژی، هنر، ورزش را دارند.(متاکو)

دانشگاه کلگری مرکز عالی آموزش عالی و تحصیلات است، که دانش آموزان و دانشجویان برای دریافت ویزای تحصیلی، تحصیل در کانادا و اقامت تحصیلی در کانادا ثبت نام کنند که رتبه بندی آن به عنوان رتبه یک دانشگاه جوان در کانادا به مدت چندین سال است و همچنین رتبه دو در آمریکای شمالی و رتبه نه در سراسر جهان در میان موسسات آموزشی زیر ۵۰ ساله قراردارد و این دانشگاه همچنین یکی از بزرگترین کارفرمایان در کالگری است و سالانه ۸ میلیارد دلار به اقتصاد آلبرتا کمک می کند.

هزینه زندگی در شهر کلگری کانادا

این شهر با اینکه اقتصاد قوی و رو به رشدی دارد، هزینه زندگی پائین‌تری نسبت به دیگر کلانشهر‌های کانادا دارد. علت پائین بودن هزینه‌های زندگی در شهر کلگری این است که در استان آلبرتا مالیات خرید وجود ندارد و هزینه سوخت‌های فسیلی در این استان نیز پائین‌تر از دیگر نقاط کانادا است.

متاکو-هزینه اجاره مسکن در این شهر بسیار مناسب است. هزینه اجاره مسکن یکخوابه در این شهر مبلغی در حدود ۱۰۰۰ دلار است و هزینه اجاره مسکن دو خوابه مبلغی در حدود ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ دلار است. پائین بودن اجاره مسکن در این شهر یکی از نکات مهم در مهاجرت افراد به این شهر است.

کار و بیکاری در کلگری

نرخ بیکاری کلگری در ماه ژوئن سال ۲۰۱۸ معادل ۷.۷ درصد بوده است که این رقم بالاتر از میانگین

۵.۹ درصدی کانادا است. البته این رقم پایینتر از رقم سال قبل است که نرخ بیکاری در کلگری به ۸.۹

درصد رسیده بود. نرخ بیکاری کلگری در سالهای اوج قیمت نفت یعنی سالهای ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ کمتر از

۵ درصد بوده است و به طور کلی یک نرخ بیکاری بسیار پائین در میان شهرهای مختلف جهان است.

در دوازده ماه اخیر تا ژوئن ۲۰۱۸، تقریباً سه هزار شغل در کلگری ایجاد شده است. بیشترین افزایش شغلها مربوط به مشاغل ساخت و ساز و تولید است. پروژههای بزرگ ساخت و سازی که در دست انجام هستند، عبارتند از: خطوط راه آهن LRT یا خطوط سبز، اختصاص هزار جریب زمین به احداث پارک تجاری استون‌گیت و مرکز جدید درمان سرطان کلگری در مرکز پزشکی فوثیلز (Foothills). صنعت نفت و تامین کنندگان آن برخی از بالاترین حقوقها در کلگری را پرداخت میکنند.(متاکو)

دولت، دانشگاهها و مدارس از لحاظ مادی صد درصد سخاوتمند نیستند ولی حقوقهای منطقی پرداخت میکنند و شرایط خوبی برای استخدام فراهم کرده اند. انتظار میرود که صنعت نفت کانادا در سال ۲۰۱۸ پس از گذشت سه سال از زیان‌هایی که متحمل شده است، به سودآوری دست پیدا کند. این امر به این معناست که بسیاری از مهاجرین پس از اینکه برای اولین بار وارد این شهر می شوند خیلی راحت شغلی با درآمد خوب پیدا خواهند کرد.

شاخص های زیر شهر کلگری را به یک گزینه مناسب برای زندگی تبدیل کرده است:
  • شاخص قدرت خرید در شهر کلگری: ۱۳۷.۳۷ – بسیار بالا
  • شاخص ایمنی کلگری: ۶۷.۸۹ – بالا
  • شاخص مراقبت های بهداشتی کلگری: ۷۶.۴۶ – بالا
  • شاخص آب و هوا کلگری: ۳۳.۰۹ – معتدل
  • شاخص هزینه زندگی کلگری: ۷۰.۰۷ – معتدل
  • نسبت درآمد به قیمت ملک کلگری: ۳۲.۳۸ – کم
  • شاخص آلودگی کلگری: ۲۵.۳۸ – کم
  • شاخص زمان رفت و آمد ترافیک در کلگری: ۳۲.۳۸ – پایین
  • شاخص کیفیت زندگی در کلگری: ۱۸۵.۸۲ – بسیار بالا

برای کسب اطلاعات بیشتر جهت مهاجرت به این شهر و همچنین کشورهای دیگر و جهت استفاده از انواع

تور های گردشگری می توانید از مشاوره و راهنمایی های برند ،متاکو بهره ببرید.

Metaco

Metaco

Metaco

Metaco

Metaco

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *