علل مهاجرت به کشور کانادا

مهاجرت یکی از اتفاق های هیجان انگیز زندگی می باشد که برخی از افراد بنا به دلایل مختلفی آن را بر می گزینند و بر اساس آن از خانه و کاشانه خود در کشور مادری شان دل می کنند و پا به سرزمین جدید با فرهنگ و آداب و رسوم جدید می گذارند. همانطور که گفتیم مهاجرت دلایل مختلفی می تواند داشته باشد که برای هر کس خاص و منحصر به فرد می باشد. هزاران سال پیش انسان برای رسیدن به مکانی بهتر برای زندگی و داشتن سرپناه امن تر و البته بهره مندی از مواد غذایی بیشتر و غنی تر، دست به مهاجرت و نقل مکان می زند و همین مهاجرت های ابتدایی باعث کشف سرزمین ها و قاره های مختلف کره زمین شده است.(Metaco)

یکی از مقاصد متقاضیان مهاجرت می‌باشد. کانادا دارای بیش از ۶۰ برنامه مهاجرتی می‌باشد که هر کدام از آن‌ها معیارهای خاصی برای پذیرش متقاضیان دارند.

در این مطلب ازبرند متاکومی خواهیم شما را با انواع دلایل مختلف مهاجرت به کانادا آشنا کنیم.

Metaco
Metaco

امنیت بسیار بالا در کانادا

بدون شک یکی از عوامل مهم مهاجرت به کانادا وجود امنیت بسیار بالا در این کشور است. بر طبق آمار سازمان جهانی GPI، کشور کانادا با کسب امتیاز ۱٫۳۸۱ و قرارگیری در رتبه ششم سازمان GPI یکی از امن‌ترین مکان‌ها برای زندگی در دنیا است. نرخ جرم بسیار پایین، دولت سیاستمند و صلح‌جو و نبود نیاز به استفاده از عملیات نظامی و جنگی، همگی از جمله عواملی هستند که مهاجرت به کانادا را برای مهاجران بسیار مطبوع و دلپذیر ساخته است.

بگذارید تا در این بخش برخی از بهترین استانها و شهرهای امن و مناسب کشور کانادا را به شما معرفی کنیم: شهر ساگنای استان کبک (Saguenay ) بنابر گزارش Mcleans در سال ۲۰۱۷ یکی از ۱۰ مکان برتر و امن برای زندگی و مهاجرت به کانادا نام گرفته است.

انتاریو در لیست امن‌ترین و مناسب‌ترین مکان‌ها برای مهاجرت به کانادا قرار دارد. این شهر خوش نام در مجاورت آبشار معروف نیاگارا قرار گرفته و براساس گزارش Statistic Canada از نرخ جرم پایینی برخوردار است. این شهر به خاطر برخورداری از مواهبی نظیر طبیعت زیبا و زندگی شهری جذاب که با هنر رو به رشد و صحنه تئاتر ترکیب شده به  Garden City معروف است.(Metaco)

قدرتمندترین اقتصاد جهان

بواسطه اوضاع اقتصادی است که یک کشور در سطح جهان به قدرت می رسد. اقتصادی که یک بازوی اصلی آن، وابسته به مهاجران می باشد. وجود منابع طبیعی و صنایع نفتی در کنار نیروی کار است که کانادا را جز ۱۰ کشور قدرتمند جهان قرار داده است. نیروی کاری که درصد بسیاری از آن را مهاجران خارجی متخصص و ماهر در زمینه های شغلی تشکیل داده است.

Metaco
Metaco

کانادا کشوری زیبا و آرام برای سکونت

چشم اندازهای بینظیر، مشهورترین پارک ها و آبشارها، فضاهای طبیعی و دیدنی در این کشور و… همگی دست به دست هم داده اند تا کانادا به کشوری ایده آل برای زندگی تبدیل شود.

گرچه نوع آب و هوای موجود در کشور کانادا نمی تواند باعث علاقه مندی مهاجران شود، ولی قطع یقین این کشور به اندازه ای دلایل و شرایط مناسب برای زندگی مهاجران را دارد که معمولا سازگاری با این موضوع دشوار نخواهد بود.

طبیعتی بکر و زیبا همراه با ایجاد آب و هوای تمیز و… در سرتاسر شهرهای این کشور، زندگی در کمال آرامش و راحتی را برای شهروندان و مهاجران ساکن در کانادا به ارمغان می آورد.(Metaco)

سیستم آموزشی کانادا در سطح اول جهان

بنابر گزارش CNBC ، کشور کانادا در مقایسه با سایر کشورهای صنعتی و موفق دنیا مبلغ بیشتری

را صرف سرانه تحصیلات و آموزش و پرورش می‌کند؛ از این رو به عنوان تحصیل‌کرده‌ ترین کشور در

دنیا محسوب می‌شود. سیستم آموزش و پرورش دولتی K-12 کانادا یکی از بهترین نمونه‌ها در سطح

جهان است.

این کشور هم‌چنین میزبان برترین دانشگاه‌های دنیا هم‌چون دانشگاه تورنتو، مک‌گیل و بریتیش‌ کلمبیا است که

در لیست ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار گرفته‌اند. بنابر آخرین آمار کشور کانادا، قریب به ۵۴ درصد از شهروندان کانادا با میانگین سنی ۲۵ تا ۶۴ سال دارای مدارک دانشگاهی هستند و در حدود ۱۰٫۸ درصد دوره‌های فنی و حرفه‌ای، کارآموزی و مدارک تجارت وبازاریابی را گذرانده‌اند.

لازم به ذکر است که در برخی از استانهای کانادا، بخشی از هزینه شهریه دانشجویان کم‌درآمد و یا در

برخی موارد به طور کامل پوشش داده می‌شود و انواع کمک‌هزینه تحصیلی و بورسیه به دانشجویان واجد

شرایط بین‌المللی در این کشور تعلق خواهد گرفت.

Metaco
Metaco

فرصت‌های کاری عالی

کانادا دارای جمعیت سالمند در حال رشد است و در کنار آن بسیاری از شهروندان کانادایی در حال رسیدن به سن بازنشستگی هستند و به همین خاطر بازار کار را ترک می‌کنند.

از همین رو بازار کار فوق‌العاده‌ای برای جوانان و مهاجران متخصص فراهم شده و این موضوع خود به تنهایی عامل بسیار تاثیرگذاری برای مهاجرت به کانادا تلقی می‌شود. لازم به ذکر است که بسیاری از متقاضیان مهاجرت به کانادا می‌توانند از طریق سیستم‌ها و برنامه‌هایی نظیر Express Entry’s Federal Skilled Trades Class بدون نیاز به پیشنهاد کاری، در صورت واجد شرایط بودن به کشور کانادا مهاجرت کنند.

در مجموع می‌توان گفت که بخاطر تعداد بی‌شمار متخصصان در حال بازنشستگی، حقوق برخی از مشاغل

در کشور کانادا به طور فزاینده‌ای افزایش یافته و عامل محرکی برای متقاضیان واجد شرایط مهاجرت به

کانادا شده است.

اگر به مهاجرت فکر می کنید و کشور کانادا یکی از انتخاب های شماست، احتمالا سوالات بسیاری در ذهن دارید. کارشناسان موسسه مهاجرتی Metaco آماده پاسخگویی و ارائه اطلاعات تکمیلی درباره انواع روش های مهاجرتی هستند. با مراجعه به وبسایت موسسه و تماس با مشاوران از خدمات این موسسه برای سپری کردن پروسه مهاجرت، استفاده نمایید.

متاکو

متاکو

متاکو

متاکو

متاکو

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *