متاکو-معرفی کشور کانادا برای مهاجرت

کانادا از جمله بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت طبق آمار جهانی به شمار می رود و ساله افراد زیادی این کشور را به عنوان مقصد مهاجرت خود انتخاب می نمایند. کشور کانادا در آمریکای شمالی و در همجواری آمریکا واقع شده است. کانادا کشوری سردسیر است و اکثر مردم آن در بخش جنوبی و خوش آب و هوای این کشور در نزدیکی خاک آمریکا زندگی می کنند. کانادا دارای ۱۰ استان و ۳ قلمرو است. پایتخت این کشور اتاوا است و مهمترین شهرهای آن تورنتو، مونترال و ونکوور هستند. (متاکو)

زبان رسمی کانادا انگلیسی و فرانسوی و واحد پولی آن دلار کانادا است. کانادا ۱۰ امین کشور دارای بالاترین شاخص میزان رضایت از زندگی در جهان است. جامعه مهاجر پذیر کانادا، دانشگاه ها و مدارس تراز اول، امنیت اجتماعی، موقعیت های شغلی فراوان و رفاه اجتماعی در این کشور، سبب محبوبیت آن در بین مهاجرین شده است. 

فرهنگ مردم کانادا

فرهنگ کشور کانادا چند ملیتی است. فرهنگ کانادا متاثر از فرهنگ انگلیسی، فرانسوی، آمریکایی و سنت های مهاجران آن است. فرهنگ کانادا بر پایه انصاف، برابری و عدالت اجتماعی استوار بوده و با آغوش باز پذیرای فرهنگ های مختلف هستند. این موضوع در سیاست های مهاجر پذیر کانادا به خوبی مشاهده می شود. مردم کانادا در ایالت ها و مناطق مختلف فرهنگ های متفاوتی دارند.

به عنوان مثال در استان کبک واقع در شرق کانادا فرهنگ فرانسوی بر انگلیسی غالب است. کانادا در اول جولای سال ۱۸۶۷ میلادی استقلال خود را از پادشاهی بریتانیای کبیر بدست آورد ولی تاکنون بخشی از کشورهای مشترک المنافع بشمار می آید. ملکه الیزابت دوم به عنوان پادشاه و ملکه بریتانیا و کشورهای همسود از جمله کانادا تلقی می شود. فرهنگ کشور کانادا تلفیقی از نظم و انضباط، جامعه محوری، حفاظت از محیط زیست، احترام متقابل و رعایت ادب است.

متاکو
متاکو

نظام حقوقی کشور کانادا

متاکو-کانادا پیرو نظام حقوقی کامن لا (برگرفته از حقوق انگلستان) است، به استثنای استان کبک که نظام حقوقی آن بر مبنای ترکیبی از سیستم حقوق نوشته (سیویل لا) و کامن لا بنا شده‌است. مانند دیگر کشورهای پیرو کامن‌لا، دادگاه عالی نقش مهمی در معرفی قوانین این کشور بازی می‌کند و قدرت لغو قوانین مغایر با قانون اساسی را داراست. دادگاه عالی این کشور، بالاترین مرجع قضایی کشور است و توسط قاضی ارشد، ریاست می‌شود. ۹ عضو آن توسط فرماندار کل به پیشنهاد نخست‌وزیر انتخاب می‌شود.

تمامی قضات در سطح عالی و تجدیدنظر (استانی) توسط فرماندار، به پیشنهاد نخست‌وزیر و وزیر دادگستری، بعد از مشورت با سازمان‌های قانونی غیردولتی منصوب می‌شوند. اعضای کابینهٔ فدرال، دادگاه‌های عالی در سطح استانی و کشوری، انتخاب می‌کنند. پست‌های قضایی در سطح استانی و کشوری، توسط دیگر دولتمردان، انتخاب می‌شوند.دادگاه عالی کانادا در اتاوا در غرب پارلمان

قوانین مربوط به جرم و جنایت منحصراً در اختیار مسئولین فدرال است و در سرتاسر کانادا یکی است. سازمان‌های اجرای قوانین، مانند دادگاه‌های جنایی، در هر استان به عهده یک فرد است، اما در مناطق روستایی، نظارت برعهدهٔ پلیس سواره نظام سلطنتی کانادا (RCMP) است.

شرایط اقتصادی کشور کانادا

کشور کانادا با تولید ناخالص داخلی حدود ۱.۷۹ تریلیون دلار یازدهمین اقتصاد بزرگ جهان است. کانادا جزو ثروتمندترین کشورهای جهان بوده و دوازدهمین صادر کننده بزرگ جهان شناخته می شود. ایالت کبک واقع در شرق کانادا جزو بزرگترین ایالت های کانادا بوده که درآمد اقتصادی خوبی دارد. کانادا دارای منابع معدنی متعدد، صنایع پیشرفته ای مانند خودروسازی، صنایع شیمیایی، چوب و کاغذ بوده و محصولات کشاورزی مانند میوه، گندم، سبزیجات، توتون و دانه های روغنی را تولید می کند.(متاکو)

از دیگر بخش های اقتصادی کشور کانادا می توان به خدمات بهداشتی و مراقبتی، آموزش، امور مالی و خدمات تجاری اشاره نمود. این بخش ها قسمت عمده درآمد کانادا را تشکیل می دهند. تولید ناخالص داخلی کانادا در سال ۲۰۱۹ حدود ۱.۷ درصد بوده و پیش بینی می شود این روند در سالهای آینده نیز حفظ گردد. صادرات کشور کانادا در سال ۲۰۱۹ حدود ۲ درصد بوده و پیش بینی می شود در سال ۲۰۲۰ به ۱.۸ درصد و در سال ۲۰۲۱ میلادی به ۲ درصد افزایش یابد.

شهروندی کانادا

کسانی که با ویزای اقامت دائم کانادا به این کشور مهاجرت نموده‌ و کارت اقامت دائم (PR Card) دریافت کرده‌اند برای اینکه بتوانند کارت اقامت دائم خود را، که پنج سال اعتبار دارد، تمدید کنند باید طی پنج سال حداقل به مدت دو سال در کانادا سکونت و حضور فیزیکی داشته باشند. یک مقیم دائم کانادا در صورتی که واجد شرایط باشد می‌تواند برای کسب شهروندی کانادا (Citizenship) نیز اقدام کند. البته كسب تابعیت كانادا براى مهاجران اين كشور اجبارى نيست و تا زمانى كه بخواهند مى‏توانند به صورت مهاجر در اين كشور زندگى كنند مشروط به اينكه وضعيت اقامت قانونى خود را در كانادا حفظ و قوانين کانادا را رعايت نمايند.

متاکو
متاکو

به همین جهت ما برای راهنمایی و مشاوره و همراهی شما عزیزان جهت اخذ ویزا و تور های گردشگری

برند متاکو را بنا نهادیم تا شما با خیال راحت اقدام کنید.

Metaco

Metaco

Metaco

Metaco

Metaco

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *