انواع روش های مهاجرتی

اگر تصمیم به مهاجرت گرفته اید، ابتدا باید این سوال را از خودتان بپرسید که با توجه به ویژگی ها و توانایی هایی که دارید آیا مهاجرت برای شما مناسب است یا خیر؟ برای پاسخ دادن به این سوال باید شما شناخت کافی از خودتان داشته باشید و تمام جوانب را بررسی کنید. پس از آن چنانچه تصمیم تان برای مهاجرت قطعی شد، باید تحقیق کنید تا بهترین مسیر برای مهاجرت را پیدا کنید که با ویژگی ها و توانایی های شما تطابق داشته باشد.(متاکو)

قاعدتا افرادی که قصد مهاجرت دارند سعی می کنند کم هزینه ترین روش مهاجرتی را انتخاب کنند. لکن برای اینکه شما انواع روش های مهاجرتی را بشناسید و بهترین مسیر برای مهاجرت را انتخاب کنید نیازمند این هستید که از افراد خبره و کار بلد که در زمینه ی مهاجرت از ایران به بهترین کشورهای جهان فعالیت می کنند مشاوره بگیرید.

برای این امر می توانید از موسسه مهاجرتی برند متاکو کمک بگیرید.

در این مطلب می خواهیم با انواع روش های مهاجرتی آشنا شویم.

مهاجرت از طریق تحصیل

تحصیل به عنوان یکی از روش های مهاجرتی مورد توجه قرار گرفته است. به این جهت که اصولا به عنوان راهی مطمئن و کم ریسک دیده می شود. کم ریسک از این جهت که مدیریت سرمایه به عهده شخص دانشجو خواهد بود.

در برنامه های تحصیلی در برخی از کشورها نظیر انگلستان، آلمان، کانادا و … بر روی موضوع سن و فاصله تحصیلی شخص دانشجو حساسیت نشان می دهند و معمولا برای افرادی که از آخرین مدرک تحصیلی آن ها ۳ سال گذشته باشد توصیه نمی شود اما در نقطه مقابل کشورهایی نظیر اتریش، هلند، دانمارک و … در خصوص موضوع یاد شده مشکلی نخواهند داشت. در بعضی از کشورها مانند اتریش، فرانسه، آلمان و … تحصیل و سیستم آموزش رایگان خواهد بود اما شرایط خاص خود را خواهند داشت.

در خصوص مقاطع تحصیلی بالا مانند دکتری، در صورت داشتن مدرک زبان خوب ( آیلتس ۶.۵ به بالا ) و داشتن پروپوزال دکتری، می توان بورسیه تحصیلی که گاها همراه با فاند خواهد بود، درخواست داد.(متاکو)

متاکو
متاکو

مهاجرت از طریق ازدواج

مهاجرت از طریق ازدواج به فرایندی گفته می‌شود که فرد بتواند با یک تبعه از کشور دیگر ازدواج کرده و از طریق این امر، ویزای مهاجرتی و اقامت دائم دریافت کند. شرایط برای دریافت اقامت دائم و مهاجرت از طریق ازدواج در کشورهای مختلف با یکدیگر متفاوت است. به طور مثال اگر فردی با یک تبعه ازدواج کند، باید یک قوانین مشخص را پشت سر بگذارد.

در مقابل ازدواج با یک فرد از قاره آمریکا یا آسیا از یک کشور خارجی قوانین مربوط به خود را دارد. طبق قوانین اروپا اگر با یک فرد تبعه اروپا ازدواج کنید، قوانین مهاجرت به شما می گوید که باید تمکن مالی خوبی برای اداره زندگی خود و همسر داشته باشید. همچنین برای مهاجرت از طریق ازدواج باید کسب و کار شما معتبر باشد، به این مفهوم که یک منبع درآمد برای خود داشته باشید.برای مهاجرت به کشور خارجی از طریق ازدواج نیاز به ارائه مدارک معتبر دارید. (متاکو)

به این صورت که باید مدارک هویتی نظیر شناسنامه، کپی از تمام صفحات، کارت ملی، پاسپورت معتبر، ارائه صورتحساب بانکی و گردش حساب، سند ازدواج به همراه ترجمه آن، تمکن مالی از بانک و همچنین ویزای مسافرتی را به مراجع قانونی کشور مهاجر پذیر ارائه دهید.

مهاجرت از طریق تولد

کشورها از لحاظ قانونی به کشورهای تابع خاک و تابع خون تقسیم بندی می شوند. کشورهای تابع اصل خون مانند آلمان و اتریش و فرانسه و … تنها به نوزادانی که یکی از والیدن آنخها تبعه آن کشور باشد تتابعین اعطا می نمایند و در نتیجه افراد کودک از پدر و مادر ایرانی در این کشورها هیچ نوع حق اقامتی وتابعیتی نخواهند داشت.

در عوض، بسیاری قصد دارند فرزند خود را در کشور هایی مثل کانادا و آمریکا متولد کنند و این طریق تابعیت این کشور ها را کسب کنند و این روش را بهترین مسیر برای مهاجرت می دانند. این موضوع درست است که اگر اصول به درستی طی شوند، فرزند شما با تولد در این کشور ها تابعیت آن ها را اخذ می کند، اما همیشه به پدر و مادر تابعیت داده نمی شود.

مهاجرت از طریق ثبت شرکت

متاکو-این روش مهاجرت در کشورهایی مانند اسلواکی، لهستان، آلمان و… مرسوم است یکی از بهترین روش های مهاجرت می باشد. در این روش برای شما شرکتی ثبت می شود و شما اجازه کار و هرگونه فعالیت تجاری با شرکت خود دارید.

مزایای این روش:

  • اخذ اقامت و دریافت حقوق شهروندی
  • نیاز به استخدام کارمند در شرکت ثبت شده ندارید.
  • نیازی به نشان دادن سابقه شغلی و مدرک زبان ندارید.
  • شما می توانید در تمامی کشورهای عضو حوزه شنگن کار، زندگی یا تحصیل کنید.
  • امکان داشتن انواع حساب های بین المللی و دریافت Mastercard، Visacard و سایر کارت های اعتباری معتبر
  • خرید و فروش و داشتن انواع سند منقول و غیر منقول به نام خودتان
  • امکان دریافت ویزای کشورهایی مانند آمریکا، کانادا و استرالیا به پشتوانه داشتن اقامت اروپا
  • با داشتن کارت اقامت می توانید از هرجایی به تمامی کشورهای حوزه شنگن سفر کنید.
متاکو
متاکو

موسسه مهاجرتی، برند متاکو (Metaco) به منظورراهنمایی و مشاوره جهت مهاجرت طراحی شده و شما می توانید اطلاعات بسیار مفیدی را در خصوص انواع روش های مهاجرتی بدست آورید و روش های مختلف را با هم مقایسه کنید.

Metaco

Metaco

Metaco

Metaco

Metaco

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *