ویزای مجارستان

شرایط اخذ ویزای مجارستان

برای اخذ ویزای مجارستان، حتما باید شرایط زیر را داشته باشید. در صورتی که هریک از شرایط زیر را ندارید، قید سفر به مجارستان را بزنید!

شرایط ویزای مجارستان به ترتیب زیر می‌باشد:

۱. تمکن مالی: تمکن مالی مناسب برای اخذ ویزای مجارستان برای هر نفر، حداقل ۲۰۰ میلیون تومان می‌باشد. توجه داشته باشید که از این مبلغ، درصدی برای ضمانت نامه تور گروهی کسر می‌شود.

۲. گردش حساب: گردش حساب ۳ ماه اخیر متقاضی ویزای مجارستان، مهم‌ترین عامل اعطا و یا عدم اعطای ویزا به ایشان می‌باشد. منظور از گردش حساب، تعداد تراکنشات حساب متقاضی می‌باشد و مبالغ ورودی و خروجی به حساب اهمیت چندانی ندارد.

۳. اقدام به صورت تور گروهی: با توجه به افزایش تعداد پناهنده های ایرانی در کشور‌های حوزه شینگن، کشور مجارستان تصمیم گرفت تا به کسانی که به صورت انفرادی برای دریافت ویزا اقدام می‌کنند، ویزا اعطا نکند. به همین دلیل، در حال حاضر فقط می‌توانید در قالب تور گروهی برای اخذ ویزای مجارستان اقدام کنید.

هزینه ویزای مجارستان

با توجه به اینکه ویزای مجارستان به صورت انفرادی صادر نمی‌شود، به طور معمول هزینه ویزای آن در قالب تور گروهی پرداخت می‌شود. به طور مثال، شما تور گروهی مجارستان را برای ۷ شب با قیمت ۱,۵۹۰ یورو خریداری می‌کنید. در این حالت، نیازی به پرداخت هزینه جداگانه برای اخذ ویزا نیست.

مدارک ویزای مجارستان

مدارک مورد نیاز برای ویزای مجارستان باید توسط دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی ترجمه شود. نیازی به گرفتن تائیدیه از سوی دادگستری و وزارت امورخارجه برای مدارک ویزای مجارستان نیست و همان مهر دارالترجمه کفایت می‌کند. لیست مدارک ویزای مجارستان به شرح زیر می‌باشد:

  • فرم درخواست ویزای مجارستان
  • گذرنامه فعلی متقاضی به همراه کلیه گذرنامه‌های قبلی
  • دو قطعه عکس ۳.۵x۴.۵
  • گردش حساب و تمکن مالی
  • رزرو بلیط رفت و برگشت هواپیما
  • بیمه مسافرتی و واچر هتل
  • ارائه گواهی اشتغال به تحصیل (برای محصلان)
  • اصل و ترجمه شناسنامه و کارت ملی متقاضی
  • ارائه مدارک شغلی
  • رسید پرداخت هزینه درخواست ویزامدت زمان جوابدهی به ویزای مجارستانپس از مراجعه به دفتر کارگزاری ویزای مجارستان و ارائه مدارک و انگشت نگاری، ۱۴ روز کاری بعد جواب ویزا برای شما صادر می‌شود که شخص متقاضی، باید برای دریافت جواب ویزا حضورا به این دفتر مراجعه کند.ریجکت ویزای مجارستانرایج‌ترین علت رد شدن درخواست ویزای مجارستان، اقدام به صورت انفرادی می‌باشد. این قانون، از مهرماه سال ۹۷ آغاز شده است. اما دلایل دیگری نیز برای ریجکت ویزای مجارستان وجود دارد:
    • اقدام به صورت انفرادی و یا خانوادگی برای ویزای مجارستان
    • سوء پشینه کیفری و یا حقوقی در گذشته و یا حال
    • ارائه تاریخچه سفر دروغین و یا غیر واقعی
    • متقاعد نشدن افسر ویزای مجارستان از هدف شما برای ورود به این کشور
    • ارائه بیمه مسافرتی نامعتبر
milad bahagir
milad bahagir

رفع ریجکتی ویزای مجارستان و اعتراض به رد شدن درخواست ویزا مجارستان

رفع ریجکتی برای ویزای مجارستان، وجود ندارد. اگر شما با تور گروهی از مجارستان ریجکت شده باشید، تا ۲ سال مجاز به ارائه درخواست مجدد نمی‌باشد. اما اگر به صورت انفرادی اقدام کرده و ریجکت شده‌اید، می‌توانید ۶ ماه پس از زمان رد شدن درخواست‌تان، دوباره اقدام کنید. اعتراض به رد شدن ویزای مجارستان، به این شکل است که متقاضی با نوشتن نامه‌ای به زبان انگلیسی و با استناد به مدارک خود، به همراه نامه ریجکتی، نامه اعتراض و پاسپورت به سفارت مجارستان مراجعه کند. پس از تحویل نامه اعتراض به رد شدن ویزای مجارستان، ۴۵ روز کاری بعد جواب موافقت و یا عدم موافقت با اعتراض شما اعلام می‌شود.

انواع ویزای مجارستان

با توجه به هدف سفر متقاضی از سفر به مجارستان، ویزای مجارستان در انواع مختلفی صادر می‌شود. ویزای توریستی و ویزای تحصیلی مجارستان، محبوب‌ترین انواع ویزای مجارستان در بین ایرانیان است که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

۱. ویزای توریستی مجارستان

در حال حاضر، به صورت انفرادی نمی‌توانید برای ویزای توریستی مجارستان اقدام کنید. گردش حساب و تمکن مالی از مهم‌ترین شرایط اخذ این ویزا می‌باشد. با ویزای توریستی مجارستان می‌توانید در هر ۶ ماه، ۹۰ روز در این کشور اقامت داشته باشید.

۲. ویزای تحصیلی مجارستان

برای گرفتن ویزای تحصیلی مجارستان، حتما باید از سوی دانشگاه، مدرسه و یا یک موسسه آموزشی دعوت‌نامه ارائه کنید. اعتبار ویزای تحصیلی مجارستان با به اتمام رسیدن تحصیل شما به پایان می‌رسد که در صورت نیاز، می‌توانید آن را تمدید کنید.

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *