ویزای جمهوری چک

شرایط اخذ ویزای چک

سفارت جمهوری چک، یک سری شرایط برای اعطای ویزا به متقاضیان اعلام کرده است. تمکن مالی و گردش حساب مهم ترین شرط اخذ ویزای چک است و دیگر شرایطی که به شما اعلام می‌کنیم، صرفا جهت بالا بردن شانس شما می‌باشد.

شرایط اخذ ویزای چک به شرح زیر می‌باشد:

۱. تمکن مالی: نامه تمکن مالی ویزای چک باید به واحد یورو اعلام شود و توسط مدیر شعبه به مهر و امضاء برسد. ایده آل ترین مبلغ تمکن مالی برای ویزای چک، بین ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان برای هر نفر می‌باشد. توجه داشته باشید که نیازی به ارائه این مبلغ تمکن مالی برای دریافت ویزا نمی‌باشد اما اگر این مبلغ را در حساب خود داشته باشید، شانس بیشتری برای اخذ ویزا خواهید داشت.

۲. گردش حساب: منظور از گردش حساب، مبالغ ورودی و خروجی به حساب نیست و فقط تعداد تراکنشات ملاک است. در صورتی که تعداد تراکنشات ۳ ماه آخر حساب شما بالا باشد، شانس بیشتری در اخذ ویزای چک خواهید داشت.

۳. ارائه دعوت‌نامه: لزومی به ارائه دعوت نامه برای اخذ ویزای چک نیست. اما اگر دعوت نامه داشته باشید، شانس بیشتری برای گرفتن ویزای این کشور دارید. دعوتنامه ویزای چک می‌تواند از سوی یک دوست، آشنا و یا اعضای خانواده ارسال شود. توجه داشته باشید که اعتبار ویزای شما با توجه به تاریخ اقامت‌تان که در متن دعوت‌نامه ذکر شده است، صادر می‌شود.

۴. تاریخچه سفری: باز هم لزومی به داشتن تاریخچه سفری پر باری نیست. اما اگر شما تاریخچه سفری خوبی داشته باشید و به چند کشور خارجی سفر کرده باشید، باز هم شانس بیشتری برای اخذ ویزای چک خواهید داشت. منظور از تاریخچه سفری، فقط ویزای شینگن نیست و کشور های کره جنوبی، سنگاپور، چین و یا حتی ترکیه، ارمنستان و هر کشور خارجی دیگری که سفر کرده باشید، جزو تاریخچه سفری شما محسوب می‌شود.

milad bahagir
milad bahagir

وقت سفارت چک

وقت سفارت چک در ایران، توسط کارگزاری VFSGlobal تعیین می‌شود. برای تعیین وقت سفارت چک باید به آدرس ایمیل مشخص درخواست خود را در قالب تعیین شده به همراه عکس پاسپورت ارسال کنید. پس از ارسال درخواست، حدودا بین ۲ تا ۳ هفته بعد می‌توانید در دفتر کارگزاری حضور داشته باشید. برای حضور در این دفتر باید به آدرس تهران، میدان هروی، خیابان شهید موسوی (گلستان ۵)، مجتمع تجاری هروی سنتر، طبقه چهارم در روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۸ تا ۱۷ مراجعه کنید. هزینه درخواست وقت سفارت چک در گروه مسافرتی ویزالند، ۲۰۰،۰۰۰ تومان می‌باشد.

هزینه درخواست ویزای جمهوری چک

هزینه درخواست ویزای چک در گروه مسافرتی ویزالند، ۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان می‌باشد. این هزینه شامل پر کردن فرم شینگن،بیمه مسافرتی، رزرو بلیط رفت و برگشت، واچر هتل و تعیین وقت سفارت می‌باشد. توجه داشته باشید که پرداخت هزینه های داخل سفارت به عهده متقاضی می‌باشد.

مدت زمان جوابدهی به ویزای چک

حدودا ۱۴ تا ۲۱ روز کاری بعد از ارائه درخواست به VFSGlobal، جواب درخواست ویزا برای شما صادر می‌شود که برای دریافت آن حتما باید خودتان به همراه کارت شناسایی و رسید دریافتی به این دفتر مراجعه کنید.

مدارک ویزای چک

مدارک ویزای چک باید توسط دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی ترجمه شود. توجه داشته باشید که مدارک مورد نیاز ویزای چک حتما باید به تائیدیه دادگستری و وزارت امور خارجه برسد.

چک لیست مدارک ویزای چک به شرح زیر می‌باشد:

فرم درخواست ویزای چک

برگه تعیین وقت سفارت

۲ قطعه عکس ۳.۵x۴.۵

گذرنامه فعلی متقاضی به همراه کلیه گذرنامه های قبلی

اصل و ترجمه شناسنامه و کارت ملی

اصل و ترجمه کلیه اسناد ملکی

رزرو بلیط رفت و برگشت هواپیما

واچر هتل

ارائه دعوتنامه (در صورت وجود)

بیمه مسافرتی با سقف پوشش حداقل ۳۰ هزار یورو.

ریجکت ویزای چک

دلایل ریجکت ویزای چک، با دلایل رد شدن ویزای شینگن مشابه است. رایج ترین دلیل رد شدن ویزای چک، عدم اعتماد افسران ویزا به بازگشت متقاضیان به کشور خود می‌باشد که با اعلام وابستگی های خود به کشور محل اقامت می‌توانید این مورد را رفع کنید.

دلایل ریجکتی ویزای چک به شرح زیر می‌باشد:

  • ۱. عدم اعتماد افسران ویزا به بازگشت متقاضیان
  • ۲. ارائه بیمه مسافرتی نامعتبر
  • ۳. ارائه مدارک دروغین و یا نامعتبر
  • ۴. ارائه گذرنامه مخدوش و فاقد اعتبار
  • ۵. عدم توانایی در متقاعد کردن افسران ویزا از هدف سفر به چک

رفع ریجکت ویزای چک و اعتراض به رد شدن آن

رفع ریجکتی برای ویزای چک وجود ندارد و شما تا ۶ ماه مجاز به اقدام مجدد نمی‌باشید. پس از ۶ ماه با برطرف نواقص پرونده‌تان که در نامه ریجکتی به شما اعلام شده است، می‌توانید درخواست خود را مجددا ارسال کنید. نحوه اعتراض به ریجکت ویزای چک نیز در انتهای نامه ریجکتی ذکر شده است. شما می‌توانید نامه اعتراضی خود را به آدرس ایمیل و یا آدرس پستی اعلام شده ارسال کنید و ۴۵ روز کاری منتظر باشید تا جواب اعتراض‌تان به شما اعلام شود.

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *