ویزای فنلاند

شرایط اخذ ویزای فنلاند

برای دریافت ویزای فنلاند، حتما باید دعوتنامه ارائه کنید. در صورتی که دعوت‌نامه نداشته باشید، درخواست ویزای شما رد می‌شود. دعوتنامه ویزای فنلاند می‌تواند از سوی اعضای خانواده، یک دوست و یا یک شرکت ارسال شود. توجه داشته باشید که مدت زمان اقامت حتما باید در متن دعوت‌نامه ذکر شود.
در کنار دعوت نامه حتما باید تمکن مالی قابل قبول و گردش حساب ۳ ماهه خود را ارائه کنید. تمکن مالی ایده آل برای ویزای فنلاند، بین ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان برای هر نفر می‌باشد. منظور از گردش حساب ۳ ماهه، تعداد تراکنشات حساب این ایشان می‌باشد و به هیچ عنوان مبالغ ورودی و خروجی حساب ملاک نیست.

milad bahagir
milad bahagir

مدارک ویزای فنلاند

مدارک ویزای فنلاند باید توسط دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی نوشته شود. نیازی به گرفتن تائیدیه دادگستری و وزارت امور خارجه برای مدارک ویزای فنلاند نیست.

چک لیست مدارک ویزا فنلاند به شرح زیر می‌باشد:

فرم درخواست ویزای فنلاند

رسید پرداخت هزینه ویزا

برگه تعیین وقت سفارت

گذرنامه فعلی متقاضی به همراه کلیه گذرنامه های قبلی

اصل و ترجمه شناسنامه و کارت ملی

اصل و ترجمه کلیه اسناد ملکی

رزرو بلیط رفت و برگشت هواپیما

واچر هتل

ارائه دعوت نامه (در صورت وجود)

بیمه مسافرتی با حداقل پوشش ۳۰ هزار یورویی

هزینه ویزای فنلاند

هزینه ویزای فنلاند در گروه مسافرتی ویزالند، ۲،۵۰۰،۰۰۰ تومان می‌باشد. این هزینه شامل تعیین وقت سفارت، بیمه مسافرتی، رزرو بلیط رفت و برگشت، واچر هتل و پر کردن فرم ویزای فنلاند می‌باشد. توجه داشته باشید که پرداخت تمامی هزینه‌های داخل سفارت به عهده متقاضی می‌باشد.

وقت سفارت فنلاند

وقت سفارت فنلاند در ایران، توسط گروه کارگزاری VFSGlobal انجام می‌شود. پس از ارسال درخواست، حدودا ۲ هفته کاری بعد می‌توانید در دفتر کارگزاری ویزای فنلاند حضور داشته باشید. برای حضور در دفتر VFSGlobal، باید به آدرس تهران، میدان هروی، خیابان موسوی (گلستان ۵)، مجتمع تجاری هروی، طبقه چهارم و در روزهای یکشنبه تا پنجشنبه ساعت ۸ تا ۱۷ مراجعه کنید. فرم درخواست ویزای فنلاند، به صورت آنلاین تکمیل می‌شود و در زمان مراجعه حتما باید پرینت این فرم را همراه خود داشته باشید. توجه داشته باشید که وقت سفارت فنلاند مصاحبه ندارد و شما فقط برای تحویل مدارک و انگشت نگاری به این دفتر مراجعه می‌کنید.هزینه درخواست وقت سفارت فنلاند در گروه مسافرتی ویزالند، ۲۰۰،۰۰۰ تومان می‌باشد.

مدت زمان جوابدهی به ویزای فنلاند

حدودا بین ۱۴ تا ۲۱ روز کاری پس از ارائه مدارک و انگشت نگاری ویزای فنلاند، جواب ویزا برای شما صادر می‌شود. برای دریافت جواب ویزا حتما باید شخص متقاضی به همراه مدرک شناسنایی و رسید دریافتی به دفتر وی اف اس گلوبال مراجعه کند.

ریجکت ویزای فنلاند

رایج ترین دلیل ریجکت ویزای یونان، نداشتن دعوتنامه از سوی شهروندان این کشور است. پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که دعوت‌نامه ندارید، به هیچ عنوان درخواست ویزای فنلاند را ارسال کنید.

دلایل ریجکت ویزای فنلاند به شرح زیر می‌باشد:

  • عدم ارائه دعوت‌نامه و یا ارائه دعوتنامه نامعتبر
  • ارائه مدارک دروغین و یا غیر واقعی
  • عدم توانایی در متقاعد کردن افسران ویزا از هدف سفر به فنلاند
  • عدم توانایی در پرداخت هزینه های اقامت
  • ارائه بیمه مسافرتی نامعتبر

رفع ریجکت فنلاند و اعتراض به رد شدن آن

رفع ریجکت ویزای فنلاند وجود ندارد. شما تا ۶ ماه پس از ریجکتی مجاز به ارائه درخواست مجدد نمی‌باشید. ۶ ماه بعد، پس از رفع نواقص پرونده‌تان دوباره درخواست خود را ارسال کنید.برای اعتراض به ریجکت ویزای فنلاند، به آدرس ایمیل و یا آدرس پستی درج شده در پائین برگه ریجکتی، اعتراض خود را ارسال کنید. نامه اعتراضی باید به زبان انگلیسی نوشته شود و با ارائه اسناد و مدارک، باید افسران ویزا را متقاعد کنید که به اشتباه ریجکت شده اید. ۴۵ روز کاری پس از ارائه نامه اعتراضی جواب آن برای شما ارسال می‌شود.

سفارت فنلاند در ایران

سفارت فنلاند در ایران در آدرس تهران، خیابان شریعتی، خیابان میرزاپور، کوچه حدادیان، پلاک ۲ واقع شده است اما خدمات کنسولی و ویزا خود را به گروه وی اف اس گلوبال واگذار کرده است. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان برای خدمات ویزا به سفارت این کشور مراجعه نکنید.

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *